Őszi fáradtság ellen


Ősszel a természet lassul, összehúzódik, raktározásra készül.

Ezt magunk és megérezhetjük, hiszen ilyenkor sokan érzik, hogy kevésbé igénylik az aktivitást, és gyakoribb a fáradékonyság.

Bemutatunk négy egyszerű akupresszúrás tornagyakorlatot őszi fáradtság ellen.


Ezeket a gyakorlatokat rögtön el lehet sajátítani, nem kell hozzájuk akupontokat keresgélni.


Aki naponta többször elvégzi ezeket legalább egy héten át, sokkal frissebbnek érzi majd magát, és kevésbe vesz erőt rajta az őszi fáradtság.


1. Fésülködés: fésülködés közben gyengéden simítsuk végig előlről hátra a fejbőrt a fésű fogaival, úgy, hogy a hajas fejbőr teljes felületén végig haladunk a fésűvel. (Ha nincs kéznél fésű, akkor ujjhegyekkel is lehet.) A fejbőrben rengeteg érzékeny ingerpont van, így a fésülködés is egyfajta akupresszúra, mely élénkít és frissít (nem mellesleg a hajunknak is jót tesz). Csináljuk naponta többször!


2. Szárazmosdás: tenyereinket összedörzsöljük, míg fel nem forrósodnak, utána ütemesen fel-le dörzsöljük tenyérrel az arcunkat, míg az enyhén melegnek nem érződik. Ez a gyakorlat az arc akupontjait serkentve nemcsak felfrissít, de – mivel javítja az arcbőr vérkeringését – szépészeti hatása is van.


3. Fogak kocogtatása: alsó és felső fogsorainkat finoman, ütemesen összekocogtatva élénkítő hatást válthatunk ki, és a fogainknak is jót teszünk vele.


4. Gyakori nyújtózkodás: bármilyen munkát végzünk, jót tesz, ha néha szünetet tartunk néhány pillanatra és alaposan kinyújtóztatjuk a derekunkat. Ilyenkor megkönnyebbülést érzünk a derekunkban, ami az élénkülő keringés jele.


Szép, nyugodt, aranyló őszt kívánunk mindenkinek!