Köhögésre otthoni akupresszúra

Ősszel gyakran alakul ki elhúzódó köhögés.

Az akupresszúra egyszerű otthoni módszer a köhögés ellen.

Az alábbiakban a köhögés elleni akupresszúrás önmasszázs módszerei közül mutatunk be néhányat, hogy hol és hogyan kell nyomkodni:


Lie que (sortörés): az alkaron, a csuklónál, a hüvelykujjhoz közel lévő alkarcsonton egy árokban, a csuklóredőtől 2 centire, mindkét alkaron van 1-1 pont.

Mindkét oldalon masszírozzuk 0,5-1 percig.

A jobb oldali pont masszírozásakor bal kezünkkel fogjuk meg a jobb csuklót, úgy, hogy a hüvelykujj felülre és a többi ujjunk alulra kerüljön.

Körkörös dagasztó mozdulatokkal masszírozzuk a hüvelykujj begyével.




Chi ze (könyöki tó): a könyökredőn, a bicepsz ína mellett kifelé tapintható gödörben, mindkét karon van 1-1 pont.

Mindkét oldalt masszírozzuk 0,5-1 percig.

A jobb oldali pont masszírozásakor a bal kezünket tegyük alulról a jobb könyökcsúcsra, úgy, hogy a hüvelykujj fölül a chi ze pontra kerüljön.

(A másik oldalnál fordítva.)

Körkörös dagasztó mozdulatokkal masszírozzuk hüvelykujjal, amíg szétterjedő sajgó feszítést nem érzünk.



Zhong fu (középső palota): a mellkason, a kulcscsont középpontja alatt 2 centire, mindkét oldalon van 1-1 pont.

Mindkét oldalon masszírozzuk 0,5-1 percig.

A jobb oldali pont masszírozásakor a bal kezünket tegyük a jobb hónaljba, úgy, hogy a hüvelykujj a mellkas szélére, a zhong fu pontra kerüljön.

(A másik oldalnál fordítva.)

Körkörös dagasztó mozdulatokkal masszírozzuk hüvelykujjal, amíg szétterjedő sajgó feszítést nem érzünk.



Tan zhong (mellkas közepe): a mellkason, a középvonalon, (férfiaknál) a két mellbimbó között van a pont.

Tenyértővel masszírozzuk körkörös dagasztó mozdulatokkal 0,5-1 percig.

A teljes folyamat 5-8 percig tart.

Naponta végezzük 2-3 alkalommal!

Amennyiben a tünetek néhány nap után nem javulnak, feltétlenül forduljunk szakemberhez!

Legújabb blogbejegyzések