Legújabb blogbejegyzések
Please reload

Téli egészségmegőrzés

08/12/2016

Újra itt a tél, a legrövidebb nappalok és a leghosszabb éjszakák évszaka.

 

 

A kínai orvoslás szerint a tél az év leginkább yin-jellegű része, melyre a hideg és a sötét jellemző.

 

Az jó egészség megőrzéséhez nagyon fontos az évszakokhoz való alkalmazkodás, különösen igaz ez a téli évszakra!

 

Télen több pihenésre, több alvásra van szükség. Ilyenkor ajánlott később kelni és korábban feküdni. Szellemi értelemben is nyugalomra, pihenésre van szükségünk: a nagyobb munkákat, nagyszabású tervek megvalósítását jobb tavaszra hagyni.

 

A nyugalomra, pihenésre való szükség persze nem jelentheti a testmozgás teljes hiányát. A megfelelő mennyiségű, friss levegőn végzett testmozgás télen is nagyon fontos. Kerülni kell viszont a nagyon kimerítő, teljesítőképesség határáig vitt edzést. És nagyon fontos, hogy még több időt szánjunk a bemelegítésre a sérülések elkerülése végett.

 

Melegen kell tartanunk magunkat. Hűtött üdítők helyett igyunk meleg italokat, forró leveseket! Öltözzünk rétegesen: ha huzamosabb ideig kint vagyunk a szabadban, vagy ha nagyon hideg van, akkor vegyünk föl vastag harisnyát vagy jéger alsót!

 

A kínai orvoslás szerint, ha télen többet pihenünk, és jó melegen tartjuk magunkat, azzal az egész elkövetkezendő év jó egészségét és erős ellenálló-képességét meg tudjuk alapozni.

Please reload