Legújabb blogbejegyzések
Please reload

Galagonya, az érvédő

29/09/2016

Szeptember 29-e a Szív Világnapja. Ez a nap a szívérrendszeri betegségek elleni küzdelemről szól, melynek legjobb módja a megelőzés!

 

Évente milliók halnak meg olyan szívérrendszeri betegségekben, melyek megfelelő életmóddal elkerülhetőek lennének. Ezért itt is csak ismételni tudjuk azt a nagyon egyszerű hármas ajánlást, amit világszerte sokfelé népszerűsítenek ilyenkor (is): a mindennapos testmozgás, a kiegyensúlyozott étrend és a dohányzásról leszokás nagymértékben csökkentik a szívérrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

 

A kínai orvoslás több módszere is alkalmazható a szívérrendszeri betegségek megelőzésében. Itt most csak egy nagyon finom gyümölcsöt mutatnánk be: a szárnyaltlevelű galagonyát!

 

Észak-Kínában népszerű téli csemege a kandírozott nyársra fűzött galagonya. Ez a galagonyaféle körülbelül dió nagyságú, piros a héja, sárgás a húsa, íze pedig édeskés de leginkább savanykás. Nem csupán sokféle édesség és csemege készül belőle, de a kínai orvoslás fontos gyógynövénye is: a patikákban szárított szeletek formájában kapható.

 

 

A hagyományos kínai orvoslásban az emésztés és az anyagcsere javítására használják, főképp sok hús és zsíros étel fogyasztása miatt kialakult tünetek esetén. A zsíros ételek kapcsán eszünkbe juthat, hogy az érfalakat rongáló vérzsír nagy szerepet játszik a szívérrendszeri betegségek kialakulásában – vajon a galagonya hatékony lehet ellene? Kutatások szerint igen: a galagonya érvédő és koleszterincsökkentő hatású! (ld.: itt, itt és itt.)

 

 

Otthon hogyan használhatjuk a mindennapi egészségmegőrzésben? Elkészíthetjük teának. Néhány szárított gyümölcs-szeletkére forró vizet öntünk és kész is a galagonyatea. Általában 3-6 grammot szokás ilyenkor használni. Ezt a mennyiséget hozzá is keverhetjük kedvenc teánkhoz, vagy húslevesbe, zsírosabb ételekbe is bele lehet főzni.

 

A galagonya fogyasztása egy igen jó egészségmegőrző módszer a szívérrendszeri betegségek megelőzésére, de sose feledjük, hogy a legjobb a megfelelő életvitel, étrend és a rendszeres testmozgás!

Please reload